Informacje

Delegatura Biała Podlaska. ZAPROSZENIE

Szanowni Państwo, Drodzy Lekarze Seniorzy

ZAPRASZAMY NA UROCZYSTE XX JUBILEUSZOWE spotkanie Lekarzy Seniorów z terenu Lubelskiej Izby Lekarskiej Delegatury w Białej Podlaskiej, które odbędzie się 6 stycznia 2021 r. w CARDINAL PALACE w Klimkach k. Łukowa o godz.13.00.

Prosimy Państwa o potwierdzenie udziału do dnia 10 listopada 2020 r. w Delegaturze LIL w Białej Podlaskiej, ul. Warszawska 14, tel. 83 344 28 87.

Przejazd do Łukowa odbędzie się autokarem.

Miejsca zbiórek:

  • Biała Podlaska, godz. 10.30, ul. Warszawska 14, parking przychodni
  • Międzyrzec Podlaski, godz. 11.00, ul. Warszawska, parking „Stokrotki”
  • Radzyń Podlaski, godz. 11.30, ul. Wisznicka, parking szpitala – dojazd Lekarzy Seniorów z Parczewa
  • Łuków, godz. 12.30, ul. dr. A. Rogalińskiego 3 przed szpitalem i przejazd wszystkich uczestników na spotkanie.

UWAGA! Szanowni Państwo w przypadku przedłużającej się pandemii, spotkanie odbędzie się w tym samym miejscu lecz przełożone będzie na miesiąc MAJ 2021 roku.

Życzymy Państwu dużo zdrowia i czekamy na Państwa zgłoszenia.

Lek. Zbigniew Pasik i lek. Jan F. Hałabuda

Lekarz się szczepi – LIL dopłaca

Przypominamy o możliwości składania wniosków o zwrot części opłaconej kwoty za szczepienia w roku 2020 zgodnie z uchwałą ORL nr 93/2019/8/R z dn. 4.12.2019 r.

Okręgowa Rada Lekarska podjęła uchwałę o dofinansowaniu przez Lubelską Izbę Lekarską swoim członkom szczepień za rok 2020 poprzez zwrot 90% poniesionych kosztów, do łącznej maksymalnej kwoty 200 zł rocznie na jednego członka LIL.

Warunkiem otrzymania zwrotu jest:

–   brak zaległości w opłacaniu składek członkowskich na rzecz samorządu lekarskiego,

–   złożenie odpowiedniego wniosku wraz z zaświadczeniem o szczepieniu w roku 2020 oraz oryginału dokumentu potwierdzającego poniesione koszty szczepienia.

UWAGA! Obowiązuje nowy wzór wniosku oraz dwa załączniki: ZAŚWIADCZENIE z przeprowadzonego szczepienia i ORYGINAŁ dokumentu potwierdzającego poniesione koszty szczepienia (paragon, rachunek, faktura)!

Wnioski można składać najpóźniej do 31 stycznia 2021 roku w biurze Izby w Lublinie lub w biurach delegatur osobiście lub za pośrednictwem poczty. Pokój: 304, tel. 81 536 04 79,
e‑mail: szczepienia@oil.lublin.pl

Szczegóły dotyczące zasad zwrotów za szczepienia znajdą Państwo w uchwale: Uchwała nr 93/2019/8/R Okręgowej Rady Lekarskiej w Lublinie z dnia 4 grudnia 2019 r.

Informujemy, że w związku z obowiązującym w Polsce stanem epidemii związanym z zakażeniami wirusem SARS‑CoV‑2 osoby odwiedzające biuro bądź delegaturę Lubelskiej Izby Lekarskiej będą obsługiwane z zachowaniem poniższych zasad sanitarnych:

  • obowiązuje stosowanie środków ochrony osobistej zgodnie z aktualnymi przepisami prawa,
  • każda z osób przychodzących będzie miała przeprowadzony pomiar temperatury przy wejściu do budynku,
  • na terenie biura Lubelskiej Izby Lekarskiej przebywać może jednocześnie 10 osób (z wyłączeniem pracowników),
  • każda osoba po wejściu do biura bądź delegatury zobowiązana jest do dezynfekcji rąk za pomocą płynu do dezynfekcji dostępnego przy wejściu,
  • osoby załatwiające sprawę/uczestnicy przesłuchań w Kancelarii Okręgowego Rzecznika Odpowiedzialności Zawodowej/w Kancelarii Okręgowego Sądu Lekarskiego zobowiązani są do oczekiwania na obsługę w wyznaczonych strefach, zachowując bezpieczną odległość od siebie,
  • w przypadku stwierdzenia przez pracownika izby u osoby odwiedzającej biuro lub delegaturę symptomów takich jak: podwyższona temperatura, uporczywy kaszel, złe samopoczucie, trudności w oddychaniu osoba ta może zostać poproszona o natychmiastowe opuszczenie biura bądź delegatury.

Ponadto, w dalszym ciągu sprawy można załatwiać telefonicznie oraz mailowo, do czego gorąco zachęcamy. Lista w zakładkach Biuro LIL i Biura w delegaturach

• biuro: tel. 81 536-04-50 (51), fax 81 536-04-7020-079
Lublin, ul. Chmielna 4, biuro@oil.lublin.pl
poniedziałek, środa, czwartek, piątek 8.00 – 15.00
wtorek 8.00 – 16.00

• sekretariat: 81 536-04-50 (51)

• składki członkowskie: 81 536-04-54, skladki@oil.lublin.pl

• dyrektor biura: 81 536-04-56, 501 935 780, dyrektor@oil.lublin.pl

• rejestr lekarzy: tel./fax 81 536-04-85, 81 536-04-69, rejestr.lekarzy@oil.lublin.pl
godziny przyjęć interesantów: poniedziałek, środa, czwartek: 8-16, wtorek: 8-17, piątek: 8-15

• rejestr praktyk prywatnych: 81 536-04-53, rejestr.praktyk@oil.lublin.pl
godziny przyjęć interesantów: poniedziałek, środa, czwartek: 8-16, wtorek: 8-17, piątek: 8-15

• Komisja Kształcenia Medycznego: 81 536-04-87, 81 536-04-65, fax 81 536-04-78, kkm@oil.lublin.pl

• Komisja ds. Lekarzy Seniorów: 81 536-04-65

• Komisja Stomatologiczna: 81 536-04-87, fax 81 536-04-78, komisja.stomatologiczna@oil.lublin.pl

• Rzecznik Praw Lekarza: Marek Urban tel. 607 504 270, rpl@oil.lublin.pl

• Archidiecezjalny Duszpasterz Służby Zdrowia: ks. Wojciech Iwanicki, 663 983 783, wiwanicki@o2.pl

• kancelaria Rzecznika Odpowiedzialności Zawodowej: 81 536-04-76, rzecznik@oil.lublin.pl

• księgowość: 81 536-04-71, 79 kasa czynna w godzinach pracy LIL

• zwrot składek OC: 81 536-04-71 (Lublin), ubezpieczenia@oil.lublin.pl

• refundacja kosztów szczepień:81 536-04-79 (Lublin), szczepienia@oil.lublin.pl

• kancelaria Okręgowego Sądu Lekarskiego: 81 536-04-77, sad@oil.lublin.pl

• biuro prawne: 81 536-04-56, 81 536-04-50 (porady po telefonicznym umówieniu)

• delegatura Biała Podlaska:
tel./fax 83 344-28-87,
Warszawska 14, lok.046, 21-500 Biała Podlaska,
bialapodlaska@oil.lublin.pl
czynne: poniedziałek: 7.30-16.00, wtorek–środa: 7.30-12.30, czwartek: 7.30-16.00, piątek: 7.30-10.30

• delegatura Chełm:
tel./fax 82 564-35-99, 605 502 280
ul. Ceramiczna 1, 22-100 Chełm,
chelm@oil.lublin.pl
czynne: wtorek 7.30-12, środa 7.30-16.30, czwartek 7.30-14, poniedziałek i piątek – nieczynne

• delegatura Zamość:
tel. 84 638-46-58,
ul. Partyzantów 3, 22-400 Zamość,
zamosc@oil.lublin.pl
czynne: poniedziałek–piątek 8.30-14.30

mec. Leszek Kubicz – koordynator Zespołu Radców Prawnych
telefon: 81 53 60 450, 501 935 780
dyżury: poniedziałek 12.00-14.00; wtorek 16.00-17.00,

mec. Aleksandra Otawska-Petkiewicz
telefon: 81 53 60 475
dyżur: czwartek 12.00-15.00,

mec Marlena Woś
telefon: 81 53 60 476
dyżur: środa 10.00-13.00,

mec. Alicja Lemieszek
telefon: 81 53 60 472
dyżur: środa 13.00-14.00.

Ze względu na pandemię porady podczas dyżurów prosimy umawiać telefonicznie.

Godziny przyjęć lekarzy i lekarzy dentystów w sprawach dotyczących wykonywania zawodu – w pozostałe dni po wcześniejszym umówieniu telefonicznym: 81 53 60 450

Zgodnie z uchwałą Naczelnej Rady Lekarskiej nr 27/14/VII z 5 września 2014 r. z dniem 1 stycznia 2015 r. zmieniła się wysokość składki członkowskiej na rzecz izby lekarskiej.

Uchwała ustala wysokość składki obowiązującej lekarza lub lekarza dentystę, członka okręgowej izby lekarskiej na 60 zł miesięcznie.

Lekarz/lekarz dentysta posiadający prawo wykonywania zawodu wydane w celu odbycia stażu podyplomowego opłaca składkę członkowską w wysokości 10 zł miesięcznie.

Stałe zwolnienie z obowiązku opłacania składki przysługuje lekarzowi, który ukończył 75 lat lub został skreślony z rejestru członków okręgowej izby lekarskiej.

Czasowe zwolnienie z opłacania składki przysługuje lekarzowi, który złożył wniosek wraz z oświadczeniem, że nie osiąga przychodów z tytułu wykonywania zawodu oraz ze źródeł przychodów wymienionych w przepisach o podatku dochodowym od osób fizycznych, z wyłączeniem renty lub emerytury, w rozumieniu przepisów o emeryturach i rentach z Funduszu Ubezpieczeń Społecznych lub ustaw regulujących zaopatrzenie emerytalne służb mundurowych. Czasowe zwolnienie przysługuje tylko na okres nieosiągania powyżej opisanych przychodów.

Lekarz, który przed wejściem w życie uchwały, miał ustaloną miesięczną wysokość składki na kwotę 10 złotych, opłaca składkę w tej kwocie do czasu nabycia prawa do zwolnienia z obowiązku opłacania składki.

Lekarz, który przed wejściem w życie uchwały, uzyskał prawo do zwolnienia z obowiązku opłacania składki zachowuje prawo do zwolnienia do czasu zaistnienia zdarzenia skutkującego powstaniem obowiązku opłacania składki.

Wszelkie zmiany mające wpływ na wysokość składki członkowskiej należy zgłaszać w izbie lekarskiej w terminie do 30 dni. Zmiany te skutkują od pierwszego dnia miesiąca następującego po miesiącu, w którym ORL podjęła stosowną uchwałę.

Składkę za dany miesiąc opłaca się do końca tego miesiąca lub z dowolnym wyprzedzeniem.

Składki należy opłacać przelewem na indywidualne konto bankowe lub w kasie LIL.

Numer indywidualnego konta do wpłat składek członkowskich można sprawdzić na stronie Lubelskiej Izby Lekarskiej: http://www.oil.lublin.pl/skladki.html

Informacji dotyczących składek udziela pracownik rejestru składek członkowskich:
tel.: 81 536-04-54,
e-mail: skladki@oil.lublin.pl

Jednocześnie przypominamy, że korzystanie z wszelkich form działalności Izby, w tym kart BENEFIT SYSTEM oraz dostępu do opieki prawnej LEX SECURE, jest możliwe wyłącznie dla osób systematycznie opłacających składkę członkowską.

Ustawa z dnia 2 grudnia 2009 r. o izbach lekarskich (j.t. DzU z 2018 poz. 168) nakłada na lekarzy i lekarzy dentystów zrzeszonych w okręgowej izbie lekarskiej obowiązek powiadamiania izby w terminie 30-dniowym o zmianach dotyczących:

  • imienia i nazwiska
  • obywatelstwa
  • posiadania prawa wykonywania zawodu w innym państwie
  • rodzaju i stopnia posiadanej specjalizacji/tytułu specjalisty i daty jej uzyskania
  • rodzaju umiejętności z zakresu węższych dziedzin medycyny lub udzielania określonych świadczeń zdrowotnych
  • rodzaju i daty uzyskania stopnia i tytułu naukowego
  • nazwy i adresu miejsca pracy, daty podjęcia i zakończenia zatrudnienia, stanowiska (u każdego pracodawcy), dokumenty potwierdzające wykonywanie zawodu – umowa o pracę, świadectwo pracy
  • informacji o prowadzeniu indywidualnej/specjalistycznej/grupowej praktyki lekarskiej
  • informacji o zaprzestaniu prowadzenia indywidualnej/specjalistycznej/grupowej praktyki lekarskiej (wykreślania wpisu z ewidencji działalności gospodarczej)
  • informacji dotyczącej wykonywania zawodu lekarza w innym niż Rzeczpospolita Polska państwie członkowskim Unii Europejskiej
  • informacji dotyczącej zaprzestania wykonywania zawodu lekarza na czas nieokreślony na terytorium RP
  • informacji o ograniczeniach w wykonywaniu zawodu lekarza
  • informacji o zawieszeniu w wykonywaniu zawodu lekarza
  • informacji o podjęciu wykonywania zawodu lekarza na terytorium RP
  • informacji o emeryturze, rencie, dacie przyznania, nazwy organu wydającego decyzję
  • adresu miejsca zamieszkania, numeru telefonu, faksu i adresu poczty elektronicznej (o ile posiada)
  • adresu do korespondencji

Informacje o przyznanych pożyczkach uzyskać można telefonicznie:

w kasie LIL – 81 536 04 71

w delegaturach:
Białej Podlaskiej – 83 344 28 87,
Chełmie – 82 564 35 99
Zamościu – 84 638 46 58.

Lublin – 16 1910 1019 2600 1690 3121 0001
Biała Podlaska – PKO BP 14 1020 1260 0000 0002 0012 1491
Chełm – Pekao S.A. 07 1240 2223 1111 0000 3577 2017
Zamość – PKO BP 90 1020 5356 0000 1202 0005 1532

20-079 Lublin, ul. Chmielna 4
(siedziba Lubelskiej Izby Lekarskiej)
tel. 81 536 04 73, fax 81 536 04 70
e-mail: medicus@oil.lublin.pl
www.medicus.lublin.pl

Rada programowa:
Monika Bojarska-Łoś, Piotr Denysiuk, Teresa Dobrzańska-Pielichowska, Ewa Dudko,
Dariusz Hankiewicz (przewodniczący), Jerzy Jakubowicz, Dariusz Samborski

Redakcja:
Anna Augustowska (redaktor naczelna), Iwona Burdzanowska, Danuta Matłaszewska

Współpracownicy:
Marek Derkacz, Małgorzata Gnyś, Dariusz Hankiewicz, Jerzy Jakubowicz, Janka Kowalska, Wioletta Szafrańska-Kocuń, Irosław Szymański

Redakcja zastrzega sobie prawo do dokonywania skrótów i adiustacji tekstów nadesłanych do redakcji.
Materiałów nie zamówionych nie odsyłamy.